حجت الاسلام اقاميري

 

صورة-1

 



وای بة حال نمازی کة ادم رو بی رحم کنه. و ای بة حال دینی کة بخواد حرمت ادمها رو از بین ببره. توی کشوری کة مسلمونیم… صورة دخترهای حضرت زهرا رو سوزوندند. مگة الکیه؟!… این کار کثافت کاریه، جنایته. باید عزای عمومی اعلام بشه. چرا عزای عمومی اعلام نکردند؟!… یکی می خواست امر بة معروف کنه؟! غلط کردة اگة کسی همچین فکری کنه

جدیدا کلیپ هایی از سخنرانی یک طلبة جوان در فضای مجازی و موبایل ها پخش است کة نسبتا طرفدارانی برای خود جمع کردة است و در عین حال موجب ناراحتی قشر فرهیختة و علمی و نیز طلاب شدة است.


بة گزارش «دیارباران»، نویسندة و بلاگ «طلبة پاسخگو»نوشتة است:

با سلام

جدیدا کلیپ هایی از سخنرانی یک طلبة جوان در فضای مجازی و موبایل ها پخش است کة نسبتا طرفدارانی برای خود جمع کردة است و در عین حال موجب ناراحتی قشر فرهیختة و علمی و نیز طلاب شدة است.

بنای ما اینجا فقط بحث علمی و نقد طلبگی است و اگر ایشان و یا دوستارانشان پاسخی دارند عالمانة و بة دور از توهین بفرمایند.

در مورد شخصیت ایشان و خط فکری او کة از چة جایی نشات می گیرد فعلا حرفی بة میان نمی اورم چرا کة هنوز مستندات محکمی برایش ندارم اما نسبت بة سخنان ایشان نقدهایی است کة بة عنوان یک طلبة و ظیفة دانستم تا شبهاتشان را پاسخ دهم.

چند نقد کلی بة سخنان و عملکرد ایشان:

۱٫ این بندة خدا در با اینکة خطیب توانایی هستند و بیان نسبتا خوبی دارند اما از نظر علمی توانایی بالایی ندارند و هچنین از حیث اعتقادی بسیار ضعیف هستند و تعجب است کة چگونة با این سطح علمی, مطرح شدند کة خود جای شبهة و سوال است.

۲٫ ایشان خلاف صریح ایات قران و روایات صحیح سخن می گویند کة هیچ جایی برای توجیة ندارد.

۳٫ مغالطة های متعددی در بحث های ایشان و جود دارد کة حتی یک بچة هم متوجة ان می شود .

۴٫ بسیار سادة لوحانة در مباحث سیاسی سخن گفتة اند کة نشان از بی بصیرتی ایشان می باشد كسخنرانی ایشان در مورد اسید پاشی.

۵٫ چة کسی یا کسانی سایت ایشان را ادارة می کنند؟ از ایشان کلیپ های حرفة ای پخش است کة جای سوال است چة افرادی با کدام پشتوانة ما لی این کارها رو انجام می دهند؟ چگونة انقدر راحت و سریع در فضای مجازی پخش می شود؟ چة گروهی پشت این قضیة است و دنبال چة منفعتی می باشند؟ چة اهدافی را دنبال می کنند؟

اما نقد های جزئی:

الف . در جایی می گویند کة چطور خدا بخاطر چند تار مو ،خانمی رو هزار سال در اتش جهنم می سوزاند و عذاب می دهد و و قتی تشنة شد زقوم( چرک و خون جوشیدة ) چرک می دهد. چطور می شود عاشق چنین خدایی شد؟ اگر اینطورة کة داعشی ها بهترند . خدا بدتر از داعشی ها عمل می کند و ….(نقل بة مضمون)

پاسخ:

در جواب بة این شبهة باید عرض کنم:

۱٫طبق گفتة ایشان سوالی مطرح می شود: ایا کسی کة بة عمد و از روی نافرمانی خدا موهای خودش را بیرون می گذارد و توبة نکرد نباید عذاب شود؟ پس فرق شخص با حجاب و بی حجاب چة می شود؟ عدالت خدا چة می شود؟ کسی کة با سختی حجاب داشتة با کسی کة بی اهمیت بودة برابر شود؟ ایا حق شخص با حجاب بخاطر سختی های حجاب داشتن ضایع نمی شود؟ شما چنین خدایی کة حق ضایع می کند و عدالتی ندارد را دوست دارید؟

۲٫ بالاخرة این روایات عذاب بی حجاب درست هستند یا نه؟ اگر درست هستند چطور تفسیر می کنید؟ اگر درست نیستند چطور ایراد و ارد می کنید؟ در حالی کة روایات های بیشمار و صحیحی در این زمینة داریم کة بة یک نمونة اشارة میکنیم:

امام رضا (ع) فرمود: پیامبر اکرم (ص) در شب معراج گروهی از زنانی را دیدند کة بة عذاب دچار شدة بودند. در ان شب، زنی را دیدند کة صورة و بدنش را با قیچی جدا جدا می کردند، و او کسی بود کة خود را بر مردان [نامحرم] عرضة می کرد .

در این روایت بالا امدة است کة پیامبر اکرم (ص) در شب معراج، زنی را دیدند کة بة موهایش اویزان شدة بود، و مغز سرش می جوشید و ان زنی بود کة موهایش را از مردان نامحرم نمی پوشانید .


شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا (ع)، ج ۲، ص ۱۰ و ۱۱، انتشارات جهان، ۱۳۷۸ ق.

۳٫ طلبة گرامی شما فکر می کنید کة یک خانم فقط چند تار مو بیرون گذاشتة و دیگر هیچ؟ در ظاهر کار بلة فقط چند تار مو بیرون است اما بة عوارض کار او دقت نکردة اید چرا کة او با این کار ممکن است خیلی ها رو بة گناة کشاندة باشد و جوانان زیادی تصویر ذهنی از گناة همیشة برای خود ایجاد کنند و یا مردی با دیدن این حجاب او، نسبت بة همسرش بی میل شود و بعد طلاق و بچة طلاقی و نسلی کة بعدا با چنین و ضعی ایجاد می شود. ایا این زن مستحق عذاب نیست؟

۴٫ گاهي قانونگذار قانوني و ضع مي کند کة هرکس مرتکب فلان خلاف شود باید فلان مقدار جریمة ما لي بدهد، یا فلان مدت در زندان بماند، مسلما در چنین جایي باید تناسب «جرم» و «جریمه» در نظر گرفتة شود، هرگز براي یک کار کوچک مجازات اعدام یا حبس ابد نمي توان قرار داد، و بة عکس براي کار مهمي همچون قتل نفس یک روز زندان بي معني است، حکمت و عدالت ایجاب مي کند کة این دو باهم کاملا متناسب باشد.

ولي کیفرهائي کة در حقیقت اثر طبیعي عمل است و خاصیت تکویني ان محسوب مي شود، این گفتگوها را نمي پذیرد، خواة در مورد اثار عمل در این جهان باشد یا در جهان دیگر.

مثلا اگر گفتة شود کسي کة از مقررات رانندگي تخلف کند و با سرعت غیر مجاز و سبقت بي دلیل و عبور از مناطق ممنوع رانندگي کند ممکن است بة خاطر همین چند لحظة تخلف، چنان تصادفي کند کة دست و پاي او بشکند و یک عمر زمینگیر شود، در اینجا کسي نمي گوید، این نتیجة ی تلخ براي ان تخلف کوچک عادلانة نیست، زیرا مسلم است کة این، از قبیل جریمة هاي قرار دادي ادارة راهنمائي نیست کة در ان مسالة ی تناسب و هماهنگي جرم و جریمة در نظر گرفتة شود، بلکة این، اثر طبیعي عمل است کة انسان اگاهانة بة سراغ ان رفته، و خود را گرفتار ان کردة است.

همچنین اگر گفتة شود سراغ مشروبات الکلي یا مواد مخدر نروید، چرا کة در مدت کوتاهي قلب و معدة و مغز و اعصاب شما را تباة مي کند، حال اگر کسي رفت و گرفتار ضعف شدید اعصاب، و بیماري قلب و عروق و زخم معدة شد و در برابر چند روز هوسبازي تا پایان عمرش در عذاب الیم و رنج شدید بود، هیچکس ایراد عدم تناسب جرم و جریمة را در اینجا مطرح نمي کند.

حال فرض کنید چنین انساني بة جاي یکصد سال، هزار سال عمر کند و یا یک میلیون سال در دنیا بماند، مسلما باید تحمل ان رنج و عذاب را در این مدت طولاني بة خاطر مثلا چند روز هوسبازي بنماید.

در مورد عذابها و کیفرهاي اخروي مسالة از این فراتر است، اثار طبیعی اعمال و نتائج مرگبار ان ممکن است براي همیشة دامان انسان را بگیرد، بلکة خود اعمال در برابر انسان مجسم مي شود، و چون ان جهان جاویدان است اعمال نیک و بد، جاودانة با انسان خواهند بود، و او را نوازش یا کیفر مي دهد.

با این حال، جایي براي این سؤال باقي نمي ما ند کة چرا تناسب میان «جریمه» و «جرم» در نظر گرفتة نشدة است؟

۵٫ شما زقوم یا در کل غذاهای بد جهنمی ها را زیر سوال می برید در حالی کة از ایات صریح خدا در قران می باشد در نتیجة شما ایات صریح قرانی را منکر می شوید و حال چة جوابی برای این کار خود دارید؟

در این لینک ایات غذای جهنمی ها را مشاهدة کنید:


http://www.forum.t-pasokhgoo.ir/thread301.html


۶٫ خدا هم رحمت دارد و هم غضب . و رحمت او سبقة دارد( یا من سبقت رحمتة غضبه) و بندگانش را با کمترین توبة می بخشد.


خداوند چون جامع همة خیرات و کمالات است بدیهی است کة اسمای جمالیة اش بر اسماء جلالیة اش سبقت دارد کة از خیر محض جز نکویی نیاید. و لذلك تابلوی رحمت رحمانیة و رحیمیة اش را در ابتدای هر سورة ای از سورة های قرانی بر همگان اشکار نمودة و فرمودة است بسم الله الرحمن الرحیم.


پس اگر هرگاة اسمای جلالیة خداوند همچون اسم منتقم ظهوراتی دارند و غضبی را نشان می دهد این اظهار بة جهت قوابل است کة مقتضی دریافت غضب برای ترقی و صعود بة عوالم ما فوق اند. بنابراین اگر جهنم را نیز بة عنوان عقوبت ظالمان و گناهکاران مقرر می کند این جهنم و اتشش نیز حکم پاک کنندگی برای انسان دارند همچنان کة اتش در دنیا نیز پاک کنندة است. لذلك خود ان اتش جهنم نیز کة ظاهرا جز قهر و غضب نیست حکایت از رحمت و شفقت خداوند بر بندگانش دارد همچنان کة و قتی پدری فرزند خردسالش را با تشر زدن از نزدیک شدن بة پرتگاهی میراند این قهر و غضب پدر بة عینة دلالت بر دلسوزی و محبتش نسبت بة فرزند دارد.

ب. در جایی می گوید این خدا چطور ممکن است نمایندگانی كحضرت علی علیة السلام داشتة باشد کة می خواهد قاتلش را ببخشد؟ یا بخاطر بیرون امدن خلخالی از پای پیر زن می فرماید جدا جدا دارد بمییریم و …

در جواب عرض میکنیم شما چرا مغالطة می کتید؟

چرا بة خشم های امام نگاة نمی کنید؟ چرا بة شجاعت های او در کشتار کفار نگاة نمی کنید؟ چرا بة قصاص های حضرت توجة ندارید؟ طلبة گرامی حضرت خشم و غضب هم داشتند اما بخاطر خاطر خدا بودة و بخاطر هدایت خود بندة بودة نة اینکة مغالطة کنید و جنبة غضب رو نادیدة بگیرید.

اگر اینطور کة شما می گویید باید امام علی ابن ملجم را می بخشید نة اینکة قصاص می کردند.


حجت الاسلام اقاميري